Habitatge

• Ens agrada el concepte “llar” per totes les seves connotacions. Vol dir independència, calidesa, confort, seguretat, privacitat, confiança, relació, benestar, llibertat…

Coses a les què tots aspirem, també les persones amb diferent capacitat intel·lectual. Disposar d’una llar significa qualitat de vida, i és per aquest motiu que aquesta és una de les principals àrees d’actuació de Fundació Sique!: crear llars tutelats i residències. La primera llar-residència de la fundació va inaugurar-se l’any 2016, a Badalona.

SER IN-DEPENDENT

Com a entitat col·laboradora del Departament d’Acció Social i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya, Sique! ofereix serveis de tutela i suport per a l’autonomia de les persones amb diferent capacitat intel·lectual, adaptats al grau de dependència. Es tracta d’un servei d’atenció personalitzada que dissenya, planifica i proporciona les ajudes en funció de les necessitats de cada cas. Des Sique! donem suport emocional i psicològic, ajudem en l’equilibri alimentari i en les compres, supervisem i ajudem en els aspectes d’higiene i cura personal i fomentem les relacions amb la família, els amics i els veïns. Autonomia tutelada orientada a millorar la qualitat de vida.

BUSQUEM SOLUCIONS

Hi ha una necessitat creixent d’habitatge protegit per a ús com a llar de persones amb diferent capacitat intel·lectual. Busquem solucions permanentment: cessions, donacions, venda, lloguer … de terrenys o d’habitatges que puguin adaptar-se a les necessitats del nostre col·lectiu. En funció de la seva tipologia, característiques i condicions, podrem habilitar-lo com llar-residència, per a persones amb més necessitat d’assistència, o llar-habitatge, per a aquelles que poden gaudir d’una major autonomia a través de suport i orientació professional externa.

• PREGUNTEU PER AQUESTS SERVEIS »

• LLAR RESIDÈNCIA A BADALONA

L’any 2016 va entrar en funcionament a Badalona, impulsada per la fundació Sique!, de Badalona, i l’associació Assa, de Sant Adrià de Besòs, la llar residència per a persones amb diferents graus de discapacitat intel·lectual. Les dues entitats es van unir per tirar endavant el projecte de remodelació de l’edifici que havia ocupat l’hostal Bétulo, al centre de Badalona, amb l’objectiu de convertir-lo en una llar residència. Te una vintena de places, divuit de permanents i dues de respir que s’oferiran a famílies que necessitin deixar-hi el seu fill adult de manera temporal. La Llar residència te el suport de la Generalitat de Catalunya.
    Sique! i Assa han assumit els 350.000 euros que ha costat de rehabilitació i l’equipament de l’espai, dividit en tres plantes amb sis places fixes cadascuna. La primera la gestionarà Assa, mentre que de la segona i la tercera se n’ocuparà la fundació Sique!.
    Amb aquest projecte es vol donar resposta a la falta de

• “És un equipament que feia molta falta a Badalona perquè hi ha dèficit de places residencials”. – Samuel Esturo, Director Fundació Sique!

places residencials per a aquest col·lectiu, que s’agreuja amb l’envelliment dels pares i tutors que han d’encarregar-se de persones amb diferent capacitat intel·lectual, que no tenen l’opció d’emancipar-se, assegura Samuel Esturo, director de la fundació Sique!. “Això serà casa seva i funcionarà com un pis compartit”, explica. A més de les habitacions, cada planta té una sala d’estar i una cuina comuna, on els residents podran cuinar i passar les estones de lleure sota la supervisió d’un educador que els donarà suport per organitzar els torns de neteja, de cuina i les compres que hagin de fer. També hi haurà personal en el torn de nit.