• gallery

Inauguració oficial de la Llar Residència de la Fundació Sique! a Badalona

Si bé ja fa un any que la Llar Residència de la Fundació Sique! està operativa i amb residents, ahir dia 8 de juny vam celebrar l’acte oficial d’inauguració. Va ser un esdeveniment distens i emotiu en que ens vam ajuntar residents, familiars, amics i equip de la Fundació, encapçalats per la nostra presidenta, la Sra. Rosalia Feliu.
Vam tenir l’honor de comptar amb l’assistència i parlaments de la Sra. Dolors Sabaté, Alcaldessa de Badalona, el Sr. Francesc Ribot, Regidor de Badalona Justa i Inclusiva, i el secretari d’Assumptes Socials i Famílies de la Generalitat, Francesc Iglesies, en excusar-se per indisposició la Sra. Dolors Bassa i Coll, Consellera de Treball, Afers Socials i Família de la Generalitat de Catalunya.
La Llar Residència per a persones amb diferent capacitat ofereix 18 places, totes concertades per la Generalitat. L’edifici està situat a l’antic hostal Bétulo, reconvertit en equipament social, i està distribuït en tres plantes amb capacitat per a sis places cadascuna. La primera planta gestionada per l’associació Assa i la segona i la tercera per Fundació Sique! Cada pis compta amb una sala d’estar i una cuina comuna, en la qual els residents poden cuinar i passar moments de temps lliure amb la supervisió d’un educador.
El model de Llar Residència, ideada des dels seus orígens com una llar que integres a les persones en l’entorn i facilites les interaccions socials en el dia a dia, ofereix 140 metres construïts per planta i un ratio d’1,5 educadors per cada 6 persones.
Durant la visita a les instal·lacions, els visitants par poder passejar per tots els espais i gaudir d’un còctel a la terrassa de l’edifici posterior als parlaments.
La Fundació Sique! es va crear l’any 2002 amb l’objectiu de potenciar al màxim les capacitats individuals de les persones amb discapacitat psíquica, millorar la seva qualitat de vida i fomentar la seva integració social, ocupacional i laboral. Aquesta inauguració significa un pas més en els seus propòsits.