El teu vot, el teu dret

Les eleccions generals el proper 10 de novembre representen una nova oportunitat per exercir el teu dret al vot. El proper 18 d’octubre es compleix un any de la “fita històrica” que va suposar per a les persones amb discapacitat intel·lectual recuperar el dret al vot, gràcies a la reforma de la LOREG.

El passat 28 d’abril, moltes d’elles van acudir a les urnes per primera vegada per participar en les eleccions generals, una acció que van repetir un mes després en la majoria de comunitats autònomes. I ara, abans de finalitzar 2019, poden tornar a les urnes. Aquest col·lectiu ha passat de no votar mai a fer-ho fins a tres vegades en un any.
“Una altra vegada demanem eleccions fàcils d’entendre “, sosté María Teresa Cifuentes, una jove amb discapacitat intel·lectual de Múrcia i una de les ‘cares’ de la campanya ‘Mi voto cuenta’ de Plena Inclusión.
Aquesta jove celebra que la repetició d’eleccions suposi la consolidació d’un dret fonamental, a més d’una nova ocasió perquè els grups polítics compleixin amb les condicions d’accessibilitat necessàries perquè el col·lectiu participi com la resta de ciutadans. “La campanya ‘Mi voto cuenta’ es reactiva perquè, encara que existeix el dret legal de votar, no està del tot garantit”, subratlla en declaracions a Europa Press la responsable d’Accessibilitat Cognitiva de Plena Inclusión, Olga Berrios. Reclamen programes electorals en lectura fàcil amb temps suficient per llegir-los; senyals en els col·legis electorals per no perdres; suport per a persones amb discapacitat intel·lectual que siguin candidates a les eleccions, o ajuda perquè les persones amb grans necessitats de suport puguin decidir el seu vot.