MOLTES I NOVES ACTIVITATS SIQUE! PER 2009-2010

El calendari d’activitats adaptades a les diferents necessitats de suport inclou, pel període 2009-2010, cursos de formació, excursions, competicions esportives, reunions d’ajuda als pares i mares, teràpies i un nou espaï de trobada pel Club Vadelleure, entre d’altres novetats.El calendari d’activitats previstes per 2009-2010 inclou les àrees de formació, esport, lleure i teràpies. En el primer àmbit, els cursos s’orienten a les persones amb major grau de dependència i per a persones amb major grau d’autonomia. El curs d’informàtica introdueix els alumnes en l’ús de les eines i principals programes informàtics. El de lecto-escriptura i comunicació desenvolupa les tècniques d’escriptura i lectura, així com la comunicació verbal i escrita. El curs de música inicia els alumnes als ritmes musicals y l’ús d’instruments.
Per altra banda, SIQUE! participa a la lliga catalana d’Acell, per a persones amb diferent capacitat intel·lectual. Per la nova temporada compta amb dos equips de futbol, dos de bàsquet i un de petanca. Per que fa a l’activitat de piscina, el calendari inclou un curs d’iniciació de tres dies per setmana.
Referent al lleure, el Club Vadelleure de SIQUE! estrena instal·lacions al carrer Balmes numero 4 de Badalona. Aquest nou espai permet diferents activitats, com tallers d’intercanvi i experimentació, jocs, lectura, exposicions i xerrades, entre d’altres. Cada cap de setmana s’organitzen de diferents. Els grups s’estableixen en funció de les necessitats de suport de les persones.
Aquest any, pel grup de persones amb diferent capacitat intel·lectual amb major necessitat de suport, s’ha obert la inscripció per fer una sortida al Delta de l’Ebre i visita a Port Aventura.
Grup de pares i teràpiesA SIQUE! les activitats també inclouen els pares, mares i familiars de les persones amb diferent capacitat intel·lectual. De fet, aquest curs 2009-2010 son previstes reunions de formació i ajuda emocional un dia al mes amb 30 famílies, en tres grups diferents i en diversos dies.
Finalment, la proposta d’activitats presentada per SIQUE! inaugura l’àrea de Teràpies amb un psicòleg.