Reivindiquem que continuem treballant pels drets de les persones amb diferents capacitats

Avui, dia 3 de desembre, amb motiu de la celebració del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, la Fundació Sique! vol fer públic el seu suport al comunicat emès pel Col·legi Oficial de Treball Social.

El Col·legi, a través de la Comissió de Dependència i Discapacitat, ha fet públic un comunicat on es demana que tots els agents implicats avancin en el desplegament de la Convenció dels Drets de les persones amb discapacitat de la ONU i d’un Pla Estratègic que ho possibiliti.

S’ha de desplegar també el model d’atenció centrat en la persona (ACP) per situar les persones amb discapacitat en el centre de totes les polítiques, actuacions i recursos, així com desenvolupar accions per fomentar l’autonomia personal, l’empoderament i la vida independent d’aquestes persones, s’explica en el comunicat.

A més, també es reivindica un canvi de rol de les treballadores socials, per passar del “decidir per” al “estar al costat de”, respectant el ritme i acompanyant a les persones amb discapacitat en el procés de decidir el seu projecte de vida.

Aquí podeu llegir el comunicat sencer.

#discapacitat #drets #diainternacionaldeladiscapacitat #inclusió #fundaciosique